Search:

Type: Posts; User: andrejdms14

Page 1 of 9 1 2 3 4

Search: Search took 0.01 seconds.

  1. Replies
    7
    Views
    117

    Cheers. Yeh I flushed the system out and used...

    Cheers. Yeh I flushed the system out and used same colour coolant that was already in there which is red.

    Sent from my VOG-L09 using Tapatalk
  2. Replies
    7
    Views
    117

    Lol. Just asking as seen some ppl running a green...

    Lol. Just asking as seen some ppl running a green coolant and some blue some red. Wanted to know is there any difference

    Sent from my VOG-L09 using Tapatalk
  3. Replies
    7
    Views
    117

    S14 correct coolant

    What colour coolant does everyone use on their s14a?

    Sent from my VOG-L09 using Tapatalk
  4. I was thinking could it be maybe radiator not...

    I was thinking could it be maybe radiator not keeping up? Maybe need an upgrade from standard old shitty one

    Sent from my VOG-L09 using Tapatalk
  5. Ordered a blitz type 2 Rad cap at 1.3 I'll keep...

    Ordered a blitz type 2 Rad cap at 1.3 I'll keep everyone update.

    Sent from my VOG-L09 using Tapatalk
  6. Just had a look at jdm garage and found the blitz...

    Just had a look at jdm garage and found the blitz 1.3 blue cap there 22 will this be OK? As conceptua hasn't got any and neither has mishimoto on their sites.

    Sent from my VOG-L09 using Tapatalk
  7. Cheers I'll have a look at mishimoto and the...

    Cheers I'll have a look at mishimoto and the other company

    Sent from my VOG-L09 using Tapatalk
  8. Where can I get an uprated one to fit oem Rad. As...

    Where can I get an uprated one to fit oem Rad. As don't wanna order something that won't fit. Cheers

    Sent from my VOG-L09 using Tapatalk
  9. Replies
    4
    Views
    107

    OK so I thought I'd bleed system again. Checked...

    OK so I thought I'd bleed system again. Checked compression again and it's 135 exact on all 4 cylinders, did notice spark plugs tips to be bright yellow. Also I've notice a hiss from Rad cap and I...
  10. No not yet. I did notice the Rad cap is soft...

    No not yet. I did notice the Rad cap is soft under the sticker so I don't know if its supposed to have a bit of give. But hisses. I've just done a compression test and it's 135psi on all 4 cylinder...
  11. S14a overheating!!! Just can't figure this out

    So my s14a seems to overheat after a few minutes driving around normal. Expantion tank overfill and coolant comes out. I've changed thermostat to mishimoto one, inspected watwrpump and it's fine, Rad...
  12. Replies
    4
    Views
    107

    Headgasket help

    Just found out the head gasket is gone on my s14a. Its pissing coolant from the front on top of water pump.
    Anyone know any good company that can check the head in Surrey area? Also what's the best...
  13. Replies
    0
    Views
    57

    Sr20det expantion boiling!!!

    Hi all so after a year of standing still yesterday I finally took out the s14 for a drive was fine for a wile. Then it started smoking from expantion tank. And was nearly full of coolant.
    I run a...
  14. Replies
    7
    Views
    125

    Pmd u m8 Sent from my VOG-L09 using Tapatalk

    Pmd u m8

    Sent from my VOG-L09 using Tapatalk
  15. Replies
    7
    Views
    125

    Yeh. I know what u mean. I rang a few companies...

    Yeh. I know what u mean. I rang a few companies they won't come out just to remove and fit another time. They will only do it on same day. And it's 225 roughly. That's why I thought I'd remove my...
  16. Replies
    7
    Views
    125

    As the screen is nicely bonded still could I just...

    As the screen is nicely bonded still could I just clean up around and fit a universal pier seal?

    Sent from my VOG-L09 using Tapatalk
  17. Replies
    7
    Views
    125

    S14 Windscreen removal help?

    Anyone know how to remove s14 windscreen? Need to repaint the car and outer seal is gone completely. Question is shall I just mask it up and get a new universal outer trim or shall I remove? If so I...
  18. Thread: High idle

    by andrejdms14
    Replies
    4
    Views
    100

    I have the same problem my Sr idles at around 1.5...

    I have the same problem my Sr idles at around 1.5 tried adjusting but nothing. Dunno if its to do with hdev? Maybe?. But once warm its still higher than normal.

    Sent from my VOG-L09 using Tapatalk
  19. Car will be used mostly as a daily, will be...

    Car will be used mostly as a daily, will be having a couple of track and drift days but mostly road. Currently running stage 1 hdev, tubular mani, bigger elbow, fmic, nismo diff, hks mushroom filter,...
  20. Cheers m8. I'll have a look Sent from my...

    Cheers m8. I'll have a look

    Sent from my VOG-L09 using Tapatalk
  21. I mean cv rubber boots for steering arms sorry...

    I mean cv rubber boots for steering arms sorry should of specified

    Sent from my VOG-L09 using Tapatalk
  22. Cv boot kit is front? Cuz I need fronts. Also tie...

    Cv boot kit is front? Cuz I need fronts. Also tie rods I'd rather go oem but seems hard to get. And other option japspeed but dunno if there any good and last for everyday road use

    Sent from my...
  23. Cv boot and tie rods and gear box oil s14

    Hi all does anyone know where I can get oem cv boot kit and inner and out tie rods. Only road use. Also what's the best transmission oil to use?

    Sent from my VOG-L09 using Tapatalk
  24. No on boot lid it self it doesn't but the rest...

    No on boot lid it self it doesn't but the rest yeh. Am sure I had an s14 with a plastic cover on inside of bootlid it self though.

    Sent from my VOG-L09 using Tapatalk
  25. My s14 has boot carpet. Sent from my VOG-L09...

    My s14 has boot carpet.

    Sent from my VOG-L09 using Tapatalk
Results 1 to 25 of 225
Page 1 of 9 1 2 3 4